LIZARDMEN
"Ours is the true path, and none shall defy us."

Who are the Lizardmen.??

The Lizardmen are an ancient race created by the god-like beings known as the Old Ones to be the guardians of the Warhammer world. Their age-old civilization is based deep within the steaming jungles of Lustria, the continent far across the Great Ocean from the lands of Bretonnia and the Empire. A smaller Lizardmen settlement can also be found in the lands far south of the Old World.
The mighty temple-cities of the Lizardmen rise above the humid jungles in these tropical lands. There, the bloated Slaan Mage-Priests, who have mastered the art of magic, attempt to divine the intentions of the long-departed Old Ones. Though the Great Plan is only revealed in omens and portents, the Mage-Priests do their best to interpret the signs and guide the Lizardmen to do the Old Ones’ bidding.
The bulk of the Lizardmen army consists of Saurus, a warrior species slightly larger than Men, and Skinks, a smaller, more intelligent species of skirmishing warriors. These troops are bolstered by Jungle Swarms of lizards and snakes, the giant Kroxigor warriors, the flying Terradons, the mighty Stegadons, and Salamanders, the living artillery of the Lizardmen army. Together, these troops constitute a powerful force that is much feared by most Old Worlders, who know little of this strange and alien race.
As the Lizardmen are cold-blooded, they are sometimes slow to react to battlefield conditions. Terrifying monsters, huge outnumbering forces, and the deaths of their brothers-in-arms – things that would cause other troops to panic and flee – have little effect on the Lizardmen. It is only the will of the Mage-Priests and the Great Plan of the Old Ones that motivates the Lizardmen, and they tend to fight on, regardless of consequences.

Lord Kroak

Lord Kroak

Battle For Tlaxtlan ( Deel 1.)


Het is laat in de middag en de Avond begint al te vallen.
Door het kabbelen van water en het geruis van de wind komt er een wild geluid uit de Bossen van Lustria.
Een geluid dat steeds dichter bij komt.
De patroullie posten rond de temple-city Tlaxtlan voelen zich bedreigd na een paar minuten worden de eerste schoten uit de bossen gevuurd.
De Skink stormen de bossen Binnen maar zonder Succes,
EMPIRE, EMPIRE Word er geschreeuwd vanuit de Temples.
De handgunners nemen positie in en Vuren hun Guns.
De Suarussen stormen erop af gevolcht door Kroxigors en Terradons.
Het gevecht barst los en de Eerste slachtoffers vallen.
Knights vallen Saurussen aan en Terradons stortte zich boven op de Knights.
Luid door de bossen klinkt een geklingel van een zware Steamtank.
En ook de eerste Stegadons vallen aan Magie vliegt door de ronde en de eerste pijlen van de Great Bow worden gelost.
Als er nog een paar manschappen van Lizardmen over zijn en denken dat ze gewonnen hebben Barst de hel los zeker zo’n 10 Troepen nemen positie in en vallen aan.
Als ze de slag zo goed als verloren hebben en de laatste Skinks op al hun overgebleven krachten blowpipes vuren en Javelins gooien.
Komt het legen van de Old ones opzetten.
Grootte troepen aangevoerd door de Scar Leader op Kroq Gar Bestormen de velde van Lustria.
Cavalery komt op stormen de Cold Ones Met hun scherpe tanden en de troepen Temple Guards.
Dagen, Maanden, Jaren is het Oorlog.
Lijken de Empire verslagen te zijn dan zakken de Lizardmen in elkaar en Komt Empire weer aan de leiding.
Jaren gaat het door Totdat opeens Een groot geschreeuw komt opzetten Zeker 1000 Jungle swarms komen aanzetten en Vergiftige alles dat voor hun voeten loopt na wanhoop vluchten de Overgebleven troepen Met de gedachten dat ooit Lustria tot hen Behoort.

dinsdag 18 maart 2008

Slann mage priest

Hallo,
Ik heb nu een Slann mage priest er zal nu:
een 2000 P op deze blog verschijnen, De geplakte en gepainte versie van de slann.
Tips en commentaar van eigen ervaring over lijsten plakken en painten zijn welkom ook ideeen over het kleurenschema.

Gr Luuk.

Geen opmerkingen: